Ο δικαιωματισμός στα Jumbo – Η χαρμολύπη της φιλελεύθερης δημοκρατίας
Χρήστος Νάτσης | Τεύχος Νοέμβριος 2017
Συμπίπτοντας χρονικά με τη διαδικασία ψήφισης του νομοσχεδίου για την ταυτότητα φύλου, η νέα πολυσυζητημένη διαφημιστική καμπάνια των Jumbo αναδεικνύει συνέχειες ανάμεσα σε μια εμπορική και μια πολιτική χρήση του δικαιωματισμού, που του αφαιρεί τη ριζοσπαστική δυναμική του, για να τον καταστήσει πολιτικό όπλο ή απλό εμπορικό τρικ. Η «Δημοκρατίας της Χαράς» μεταπίπτει έτσι στη χαρά της τυπικής φιλελεύθερης δημοκρατίας, η οποία στην τυπική έκφραση των δικαιωμάτων καλύπτει το δυνάμει ανατρεπτικό περιεχόμενό τους.