ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ - FREE - WEB ONLY

Αλλαγές του υπουργείου Μεταφορών σε ΚΟΚ και ταξί- Βολές Σπίρτζη κατά Μητσοτάκη

| 31/10/2017 - 20:00

«Δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης», δηλώνει ο υπουργός Μεταφορών για τις εταιρίες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου όπως η Beat. «Υπάρχει πολιτικό θέμα όταν ο κύριος Μητσοτάκης στηρίζει συγκεκριμένη εταιρία», τονίζει.


Ριζικές αλλαγές  μεταξύ άλλων σε Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας,  ταξί και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ποδήλατα, προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έδωσε στη δημοσιότητα ο Χρήστος Σπίρτζης.

«Δεν είμαστε κατά της αξιολόγησης, όπως μας κατηγορούν», είπε ο υπουργός Μεταφορών για τις εταιρίες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου όπως η Beat, η  οποία βρεθεί στο επίκεντρο πολιτικής αντιπαράθεσης. Ο υπουργός Μεταφορών με αφορμή το θέμα εξαπέλυσε επίθεση κατά του Κυριάκου Μητσοτάκη.

β που έχει έδρα στο Λονδίνο, λειτουργεί στη χώρα μας μόνο με υποκατάστημα και στη μετοχική της σύνθεση μετέχουν εξωχώριες εταιρίες από τις βρετανικές Παρθένες Νήσους και τον Παναμά» ανέφερε. «Είναι πολιτικό θέμα να στηρίζεται η επιχειρηματικότητα που δεν έχει αφήσει στη χώρα μας ούτε ένα ευρώ. Δεν πιστεύουμε στην επιχειρηματικότητα αυτού του είδους, δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα ελληνικό θαύμα» πρόσθεσε.

Ως προς τη ρύθμιση του τοπίου των εταιριών διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε τη δημιουργία ψηφιακού μητρώου και την υποχρέωση αδειοδότησης υπό προϋποθέσεις, όπως σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον δυο μηνών αποκλειστικά με τουλάχιστον τρία οχήματα δημόσιας χρήσης. Στη διαδικασία αδειοδότησης εντάσσονται, τόσο οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται τηλεφωνικά, όσο και εκείνες που έχουν δημιουργήσει διαδικτυακές πλατφόρμες.

Ο κ. Σπίρτζης προανήγγειλε τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης, αλλά και τηλεφωνικής γραμμής  καταγγελιών και παραπόνων για το επιβατικό κοινό: «Είναι ένα σύστημα αξιολόγησης, όχι ανάλογα με τη φυσιογνωμία του οδηγού», είπε.

Όσον αφορά τη λειτουργία των ταξί με βάση τον νέο κανονισμό, απαγορεύεται η άρνηση μίσθωσης, η μη συμμόρφωση προς τον πελάτη για την διαδρομή που θα υποδείξει, η προκλητική, ανάρμοστη ή άσεμνη συμπεριφορά από πλευράς οδηγών, ενώ καθίσταται υποχρεωτική η διακομιδή ασθενών σε νοσοκομεία, εφόσον παραστεί ανάγκη. Προωθείται επίσης θεσμικό πλαίσιο και για τους ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι υποχρεούνται σε τακτικούς ελέγχους των ταξίμετρων και της κατάστασης του οχήματος. Συμπλήρωσε επίσης ότι αναστέλλεται έως το 2020 η υποχρέωση αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων: «Δεν πρόκειται για ρουσφέτι, είναι απόφαση που σχετίζεται με την οικονομική κρίση και το γεγονός ότι η παραγωγή των αυτοκινήτων είναι μηδενική στη χώρα μας» διευκρίνισε ο υπουργός.

Ως προς τις αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι  « πρόθεσή μας είναι ένας κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς και αξιών ανακοινώνοντας την εισαγωγή κωδικοποίησης των παραβάσεων σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής δυναμικής. Εισάγονται ακόμα κατηγορίες συχνής πρόκλησης ατυχημάτων και αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

Σε αυτές τις κατηγορίες δεν θα υπάρχουν πρόστιμα, αλλά διοικητικές ποινές όπως η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για ένα χρονικό διάστημα. Στις παραβάσεις που προβλέπονται πρόστιμα θα υπάρξει οριζόντια μείωση 40%, εκτός από τις παραβάσεις που ανήκουν στην κατηγορία της υψηλής παραβατικότητας. Προβλέπεται επίσης προσαύξηση του προστίμου με εισοδηματικά κριτήρια – μέτρο από το οποίο εξαιρούνται η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και άλλα ανάλογης σημασίας.

«Ξέρουμε ότι έχουν διατυπωθεί πολλές διαφωνίες για την εισαγωγή των εισοδηματικών κριτηρίων» σχολίασε ο Χρήστος Σπίρτζης. «Δεν πρόκειται για δογματισμό ακραίων κομουνιστικών δυνάμεων, το μέτρο αυτό ισχύει σε χώρες όπως η Ελβετία και η Φινλανδία» πρόσθεσε. Κατά τ’ άλλα δίδεται η δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στις εθνικές οδούς από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ εισάγεται ρυθμιστικό πλαίσιο και για την κυκλοφορία των ποδηλάτων, με την εισαγωγή φωτεινής σηματοδότησης, οδικών σημάνσεων κλπ.

Τέλος, εισάγονται  θεσμοί ελέγχου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προκειμένου να παταχθεί το παράνομο εμπόριο εισαγωγής και πώλησης, καθώς και θεσμοί διαφάνειας στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας και χορήγησης κρατικών πινακίδων. Θεσμοθετείται επίσης παρατηρητήριο τιμών στις οδικές μεταφορές προϊόντων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών γνωστοποίησε ότι εντός του επόμενου διημέρου θα υπάρξει συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους  φορείς και κάλεσε τις εταιρίες διαμεσολάβησης που δεν έχουν φορέα (BEAT, UBER κλπ) να προσκομίσουν τις φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών, καθώς και το καταστατικό της λειτουργίας τους.

Προανήγγειλε την παρουσίαση σύντομα σχεδίου για την έκδοση αδειών οδήγησης

Φωτογραφία: Nick Paleologos / SOOC

Φωτογραφία: Nick Paleologos / SOOC


ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

UNFOLLOW

[email protected]


Μηνιαίο ανεξάρτητο δημοσιογραφικό και πολιτικό περιοδικό. Δεν ακολουθείς. Διαβάζεις....